Type a keyword and hit enter to start searching. Press Esc to cancel.
Audiovisuele dienstverlening, webdesign, film, animatie & all round design.

Film & Animatie

Film & Animatie

Corporate movies, bedrijfsvideo’s, animaties, uitleganimaties, explanimations; commerciële video’s worden onder 1001 namen verkocht. De reden: Een animatiefilmpje of explanimation brengt in korte tijd complexe informatie over, is waardevol voor je google prestaties (SEO), is breed inzetbaar en heeft doorgaans een langere houdbaarheid dan ‘reguliere’ film.

Snel en duidelijk

In sneltreinvaart je bedrijf introduceren, je product of dienst uitleggen of het verhelderen van complexe materie.. Om dat te kunnen moet je in onze optiek strategisch inzicht en een grondige kennis van communicatie hebben.. mooie (of lelijke) plaatjes en een generiek verhaal gaan het onderscheid niet maken in een medialandschap waar je moet knokken voor de seconden die een kijker aan je boodschap wil spenderen. Onderscheid maak je door een slim, relevant en uniek verhaal te formuleren en een verrassende visuele stijl te ontwerpen

Er is enorm veel te zien op internet; verzadiging slaat toe. De gemiddelde kijker haakt vaak tussen de 60 en 75 seconden al af. Door duidelijk geformuleerde boodschap te verpakken in een ijzersterk en creatief scenario kom je een heel eind. Met een verrassende, aantrekkelijke en energieke visuele stijl nog veel verder!

SEO

Websitebezoekers houden ervan om dingen te bekijken op je website, in plaats van alleen teksten te lezen. En als websitebezoekers daarvan houden, dan doet Google dat ook! Merken en bedrijven die (animatie)filmpjes inzetten op hun site of op Youtube bouwen meer web-autoriteit op en krijgen meer aanzien van google. Ook voor derden die over je bedrijf, product of dienst schrijven is het interessant om je video bij het artikel te plaatsen.

Breed inzetbaar.

Internet is de toepassing die het meest voor de hand ligt. Maar als een (animatie) film eenmaal gemaakt is zijn de toepassingen veelzijdig. Ook op beurzen of evenementen kan je je publiek razendsnel uitleggen wat je bedrijf of product doet. Introduceer jezelf tijdens een presentatie of sales pitch met je filmpje, hoef je niet telkens dezelfde introductie op te dreunen. Stuur je animatie naar verschillende media om je dienst te promoten. Deel memorysticks uit met je video erop of stuur ze over whatsapp of mail. Stelregel is dat de basis van de animatie film altijd geschikt moet zijn om te distribueren richting alle denkbare media.

Houdbaarheid t.o.v. investering

De markt verandert snel en bedrijven doen dat ook. Het is niet slim om een rigide video te produceren die in de prullenbak gegooid kan worden na korte tijd, of die peperduur is om te updaten.

Animatietechnieken stellen je in staat om de houdbaarheid van je video te verlengen, door hem met regelmaat met een paar simpele stappen te actualiseren. Denk aan bedrijfsgegevens, percentages, aantallen, jaartallen. Allemaal zaken die bijvoorbeeld jaarlijks snel en goedkoop geüpdatet kunnen worden en geëxporteerd kunnen worden naar een nieuwe video.

Naast dat er communicatief en esthetisch gezien gewoon een sterk en verrassend ding moet liggen, moeten ook stijlen worden gehanteerd die flexibel aan te passen zijn en daardoor de houdbaarheid van de video verlengen. Meer value for money dus, wat in veel gevallen de investering draaglijker maakt.

Wanneer is een animatie filmpje ‘goed’?

Je publiek is een geoefende kijker, is snel verzadigd en is visueel heel wat gewend. Hij of zij krijgt dagelijks veel informatie en media binnen en is in mum van tijd in staat te beslissen of een boodschap interessant is voor hem / haar. Een professionele video maken impliceert dus heel wat meer dan mooie plaatjes maken of flitsende bewegingen in je filmpje verwerken. Je publiek zal je video in een split second kunnen beoordelen en veroordelen tot pijnlijke kwalificaties als slecht of amateuristisch.

Uiteindelijk zijn we bezig met communicatie. Pas wanneer dát beheerst wordt kan een succesvolle video gemaakt worden. Een goede (lees: succesvolle) video staat of valt bij hoe duidelijk je boodschap / verhaal geformuleerd wordt, hoe dit tot een creatief en verrassend scenario wordt verwerkt en -als kers op de taart- een visuele stijl hanteert die niet alleen uitsteekt boven je eigen concurrenten, maar ook kan tippen aan de filmpjes die je elders tegenkomt.

Animatie vs. Film

De focus van het verhaal hierboven ligt met name op animatiefilmpjes. We zijn nogal fan van een aantal competenties van animatie mbt de houdbaarheid en brede inzetbaarheid van het eindproduct. Stiekum is er zonder uitzondering een rol voor animatietechnieken weggelegd in onze ‘live action’ filmpjes, die met een camera gedraaid worden.

Toch gaat het verhaal hierboven in grote lijnen ook op voor ‘reguliere’ filmpjes. Want, ook als we de camera inzetten zal daaraan voorafgaand een creatief scenario moeten leiden tot een visueel en communicatief sterk verhaal dat in korte tijd een bedrijf, product of dienst introduceert of ander verhaal boeiend verteld.

Soms is de essentie om de werkelijkheid te laten zien. En waarom zou je die namaken met animatietechnieken als je die ook mooi in beeld kan brengen met video- of fotografie, waarin emotie en realiteit vaak weer beter gevangen kunnen worden.


Een ‘filmpje’ laten maken maar geen idee hoe of wat?

Wij weten er wel raad mee!