Type a keyword and hit enter to start searching. Press Esc to cancel.
Audiovisuele dienstverlening, webdesign, film, animatie & all round design.

Websites / webshops

Website, webdesign & webshop

Er zijn een aantal factoren die samen bepalen of je site een voorkeurspositie op de concurrentie krijgt en hij dus ‘succesvol’ genoemd kan worden.

Over elke factor kunnen we uiteraard lappen tekst schrijven, maar in essentie vormen de punten hieronder de blauwdruk van een succesvolle website, webshop of webapplicatie.
Fundamenteel is dat ze doorlopend met elkaar verweven zijn: design komt pas goed tot zijn recht wanneer rekening gehouden wordt met techniek, communicatie kan pas slagen als het visueel goed vertaald wordt, onderscheidende marketing kan pas bedacht worden wanneer je merk / site een zuivere strategie heeft.
Flexitrent_design

Strategie

Wie ben je? Wat breng je de markt? Hoe positioneer je je? En specifieker t.o.v. je site: wat moet hij kunnen?, wat zijn de doelstellingen? Welke mensen wil je aanspreken?

Communicatie

Is je site begrijpelijk, intuïtief…? Weten mensen in een oogopslag wat ze er kunnen vinden. Wat is het handelingsperspectief? Hoe zorg je dat je mensen overhaalt deze handeling uit te voeren…

Techniek

Is de site handelbaar, eenvoudig te onderhouden? Is ‘ie flexibel uit te breiden en aan te passen? ‘Praat’ hij goed met Google en social media kanalen? Is hij snel en veilig? Werkt hij op mobiele devices?

SEO

Een mooie site die bovenaan de zoekresultaten van google verschijnt; dat wil iedereen wel. Precies de reden dat het niet zo makkelijk is. Twee elementen bepalen je succes: De techniek achter de site –the easy part– en de creativiteit / assertiviteit van de eigenaar –Je raad het al, the hard part–.

Marketing

Mensen vinden je site niet ‘toevallig’, ze moeten gelokt, verleid en geïnteresseerd worden. Buiten de website en óp de website. Hierin schuilt de oplossing voor ‘the hard part’ van de alinea hierboven. SEO is in onze optiek dus een marketing- exercitie ipv een technische.

Design

Design gaat niet over een ‘lekker smoeltje’. Heeft de site een eigen / unieke identiteit? Een die herkenbaar is en opvallend? Een waarover goed nagedacht is zodat hij verrassend is in je markt. Visualiseert hij de doelstellingen van de communicatie en marketing op een verleidende manier.


En je raad het al; wij kunnen je helpen met elke afzonderlijke stap en dus ook het hele traject…

Neem contact op